
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy a koronavírus járvány rávilágított arra, hogy mennyire fontos mindannyiunk számára, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon elégséges mennyiségű, megbízható és jó minőségű élelmiszer. A megváltozott körülmények között a kormányzat számos intézkedést tett annak érdekében, hogy termelők, feldolgozók és kereskedők összehangolt munkája eredményeként folyamatos legyen a fogyasztók ellátása. A sertéságazat szereplői többek között a Nemzeti Élelmiszergazdasági Válságkezelő Program, a Vidékfejlesztési Program, az állatjóléti támogatások, az állatbetegségek elleni védekezés és a tenyésztésszervezési támogatások útján juthattak többletforrásokhoz, a gazdaságélénkítő horizontális kormányzati intézkedések mellett. Az adatok azt mutatják, hogy hazai fogyasztók bizalma stabil a hazai sertéshús iránt, ami fontos szerepet játszik a termelés és a forgalmazás szintjének fenntartásában. Fontos, hogy ezt a bizalmat fenntartsuk és tovább növeljük. Ezért az ágazat szereplőinek támogatásán felül az Agrárminisztérium az Agrármarketing Centrum megvalósításában minden évben marketing kampányokat is támogat a sertéságazatban.
Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke elmondta, hogy a mangalica igazi vírusálló sertés, hiszen a tenyésztők több vírus szorításában dolgoznak immár negyedik éve. 2018-ban az ASP magyar vaddisznókban való megjelenése miatt elvesztették az ázsiai vevőket, de a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a fajta megőrzéséért felelős állami szervekkel és az Agrármarketing Centrummal közösen új európai és belföldi piacokat épített ki. A covid válság így már egy megújult, szerteágazóbb piaccal, és megerősített vírusvédelemmel felvértezett mangalica szektort talált. A piacok újabb közösségi marketingkampánnyal történő megmentése, sőt fejlesztése, az éttermi vevők termelői piacokra, élelmiszerboltokba való átterelése, a belföldi fogyasztás határozott bővítése, az elmúlt 3 évben felépített több tucat európai ország piaca mellé a most újrainduló japán piac együttesen tartja működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalica szektort. A mangalica-sertés a magyar vidék, a magyar gazdák sertése, mely megmentése és megtartása az állami szervek és magángazdaságok együttműködésében valósul meg.
A kampányról bővebb információ az Agrármarketing Centrum honlapján található. A kampány 2021. február 17-ig, nagyböjt kezdetéig tart.
Forrás: agrarszektor.hu
2021.02.04.